15 Temmuz 2009 Çarşamba

Arabesk asansör değiştiriliyor



Banu Şen Yaşam Güzeldir

BİLİYORDUM... Tahmin ediyordum... Hatta benim gibi düşünenlerin çok olduğundan neredeyse emindim. İki hafta önce yayımlanan, “Tarihi Asansör’den otel asansörüne...” başlıklı yazım ses getirdi. Gelen telefonlar ve elektronik postalardan anlaşılıyordu ki birçok İzmirliyle, meslektaşımla, hatta belediye çalışanıyla aynı düşünceyi paylaşıyorduk. Mithatpaşa Caddesi’ndeki Tarihi Asansör’ün “asansör”ü beğenilmemişti. Şöyle ki... Yazıyı da biraz anımsayacak olursak:
“Tarihi Asansör’e geçen hafta gitme şansım oldu. Yeni halini merak etmiyor da değildim. Yaklaştığımızda Mithatpaşa Caddesi’nde Asansör’ün eteklerinde kalan yıkık, tarihi binaların önüne çekilen renkli panolar dikkatimi çekti. Sokağa girişin havasını değiştirmiş. Ancak yukarıdaki restorana çıkmak için tarihi asansöre bindiğimde tam bir hayalkırıklığı yaşadım. Hani şu beş yıldızlı otellerin metal, ışıl ışıl, gazinovari asansörleri var ya... İşte tarihi asansörü öyle otelvari bir şekle bürümüşler. Dışarısı artık görünmüyor da üstelik. Kapalı bir metal kutunun içinde mor ışıklı, biraz da Ortadoğu-Arap otelinde odanıza çıkar gibi bir atmosferde yukarı çıkıyorsunuz. Camların güvenlik gerekçesiyle kaldırıldığını öğrendim sonra ama pek de inandırıcı gelmedi. 100 yıldır var bu asansör! Hemen içindeki tabelada yapan firma da dikkatimi çekti... ‘Asansörümüze ne yaptınız?’ dedim içimden... Allah’tan yukarı çıkınca manzara unutturuyor da... O zaman da şöyle iç geçiriyor insan; ‘İyi ki İzmir’in manzarasına dokunamıyorlar.’

Hayal kırıklığı uzun sürmedi
Hal ne yazık ki böyleydi... Biraz şaşaalı, biraz şatafatlı, biraz janjanlı, biraz da rüküş olmuştu kısacası asansör! Ne yalan söyleyeyim gidenler restoranın yemeklerinin lezzetinden çok, manzarasını, o ahşap tıngır mıngır tırmanan asansörünü seviyordu. İzmir’de kaç mekan var ki böyle? Kaç tane kalmış ki geriye? Bu hali tam bir hayal kırıklığıydı.
Belediye şirketi Grand Plaza’nın yeniden düzenlediği restorana, kafeye, ışıklandırmaya diyecek sözümüz yoktu zaten. Tek kusur, tarihi asansörün, metalik ve fazlasıyla modern bir asansörle değiştirilmesiydi. Bu hayal kırıklığı ne mutlu ki fazla uzun sürmedi... Asansör’ün tarihi atmosfere daha uygun hale getirilmesi için düzenleme yapıldığını öğrendim. İzmir Büyükşehir Belediyesi de bu bilgiyi doğruladı. Yukarı taşıyan asansörün iç düzenlemelerine başlanmış. Güvenlikle ilgili tedbirler alınmış, yine eskisi gibi cam bölmesi de olacakmış. Yakında yeni haliyle ilgili bilgileri de paylaşacağım. Asansörümüzü öyle bırakmadığınız için teşekkürler! Biz gerçekten çok korkmuştuk (!)

Hiç yorum yok: